Ny medlemskampanj på gång
Vi kommer att ha en kampanj för att värva nya medlemmar i början på september. Kampanjen kommer att hållas på sociala medier och budskapet kommer att vara sexuella övergrepp kopplat till Stopp! Min Kropp!
Kampanjperiod: 2-15 september
Annonskanaler: Meta, dvs Facebook och Instagram/Instagram Story samt Plista Native
Målgrupp: Kvinnor 35-60 år nationellt (målgrupp begränsad p g a budget)
Webbsida som kampanjen kommer att leda in till: https://www.raddabarnen.se/rad-och-kunskap/stopp-min-kropp/stopp-min-kropp-veckan/bli-medlem
Huvudbudskap i kampanjen:
25 procent eller 1 av 4 av alla barn i Sverige har blivit utsatta för sexuella övergrepp i hemmet, på skolan, på fritiden och på nätet. Ofta är den här typen av våld och kränkningar väldigt svåra att berätta om.
Därför finns Stopp! Min Kropp! - ett verktyg och ett språk som hjälper barn och modiga vuxna att prata om kroppen, känslor och gränser.
I över tio år har Rädda Barnens material varit till stöd för föräldrar, skola, idrott och föreningsliv, och gjort tusentals viktiga samtal möjliga.
Genom att bli medlem kan man engagera sig, aktivt vara med och sprida kännedom och kunskap om kampanjen och därmed möjliggöra fler (livs)viktiga samtal.