ENGAGERA KUNDER OCH MEDARBETARE I EN EGEN INSAMLING

Varje dag gör vi världen bättre för barn

Genom att starta en egen insamling bland kunder och medarbetare kan ditt företag vara med! Vi skapar interaktiva och smarta insamlingskampanjer med mätbara data i realtid.

Vi hjälper er att komma igång!

Så går det till

1. Kampanjen registreras

Kontakta oss så hjälper vi er att starta kampanjen utifrån er specifika insamlingsaktivitet. 

Ni väljer om ni vill ha ett mål för kampanjen, eller helt enkelt samla in så mycket som möjligt. Ni kan även välja att dubbla medarbetarnas/kundernas intäkter i slutet av kampanjen för att öka motivationen ytterligare.

2. Insamlingen startas

Vi förser er med länk samt QR-kod som ni kan använda i era kanaler för att engagera och utmana medarbetare/kunder. Till exempel genom att lägga ut på intranätet, trycka upp som affisch eller dylikt. Genom QR-koden kommer man direkt till insamlingssidan där man swishar sitt bidrag.

3. Pengar samlas in

I länken ni får vid kampanjens start finns en progress bar så att ni i realtid kan följa hur mycket ni samlat in och peppa varandra. Nedan finner ni tips på aktiviteter som kan samla in pengar.

Hur samlas pengarna in?

Det är bara kreativiteten som sätter gränser för hur insamlingen kan gå till. Här ger vi några tips på aktiviteter som kan bringa in pengar. Använd gärna QR-koden i direkt anslutning till aktiviteten så kommer pengarna till er insamling direkt!

  • Engagera medarbetare och kunder samtidigt som ni har ett event, deltar på en mässa eller har en medarbetardag.
  • Sälj saker ni inte längre behöver genom en loppis på kontoret.
  • Anordna en tävling bland medarbetare på olika avdelningar, de som samlar in mest vinner ett fint pris!  
  • Starta ett friskvårdsevent där ni som företag matchar eller dubblar summan som samlas in. 

Vart går pengarna?

Pengarna går till våra insatser för barn i Sverige och internationellt. Vi använder pengarna där behoven är som störst och där våra experter bedömer att de gör mest nytta för barnen.